Avtor: Janez Mohorič
Oktobra 2024 smo pridobili nekaj dokumentov iz arhiva Vlade RS, iz katerih je razvidno, da je nekdo, zlorabil položaj in v predlog zakona o finančnem poslovanju podjetij dobesedno »podtaknil« dve točki k 27. čl. predloga ZFPP in to 4. in 5. točka. Ti dve točki sta bili podlaga za pogrom nad zasebnim premoženjem izbrisanih podjetnikov – družbenikov, ker sta ti dve točki določali prenos obveznosti iz pravne osebe (kapitalske družbe) na fizične osebe. Ja obenem pa je država še vzela – suspendirala pridobljene pravice, ki so jih imeli izbrisani podjetniki – družbeniki oz. so jih pridobili ob ustanovitvi družbe – d.o.o., d.d., z pravnomočnimi sodnimi sklepi – sklepi so določali, da ustanovitelji ne odgovarjajo.
Ti sporni »podtaknjeni« točki – 4. in 5. točka k 27. čl. ZFPP – prenos obveznosti iz pravne osebe na fizično je lahko naredil samo nekdo ki je izjemno vešč poznavanju prava, v poznavanju nomotehničnih rešitev zakonov in da kasneje lahko zlorablja svoje vrhunsko znanje in vsem okrog sebe dokazuje, da so podobne rešitve tudi v nemškem in avstrijskem pravu, kar pa se izkazalo kot čista LAŽ. Najbolj žalostno pri vsej tej zgodbi pa je dejstvo, da je celotno pravosodje sledilo avtorjem ZFPP in tudi podtaknjenih dveh točk, to pa so bili g. Gaspari, ga. Nina Plavšak in g. Aleš Zalar, to pa so sami funkcionarji, kateri so pred DZ prisegli, da bodo delovali v skladu z Ustavo RS. Vsi najodgovornejši za človekove pravice v državi so se postavili na stran države, vključno z UVČP – urad varuh človekovih pravih, da ne govorimo o celotnem pravosodnem sistemu.
Po statistiki Ministrstva za gospodarstvo je bilo do leta 2007 tako ali drugače izbrisano več kot 50.000; družb.
Če špekuliramo, da je bilo 85 % družb takoh, ki so bile tako rekoč »mrtve – neaktivne, brez kapitala, brez zaposlenih«, je bilo vsaj 15 % družb, ki so imele vse od zaposlenih, kapitala, terjatev, dolgov, to pa je vsaj 7500 do 8000 družb, ki so imele vse predispozicije, da bi v normalnem previdljivem okolju delovale po vseh pravili korporativnega prava, se razvijala in doprinesla dodano vrednost sebi in državi.
V citatu prof. Ivanjka lahko preberemo; »Pravo je zelo kompleksno področje, ki vključuje potrebo po znanju različnih, zlasti pa družboslovnih področij. Pravo vključuje tisoče raznih pravil ravnanja ljudi, zapisanih v zakovih in drugih predpisih, sodnih praksah ter pravnih načelih, ki se lahko spreminjajo. Pravniki morajo obvladovati ne samo pravno znanje, temveč morajo imeti tudi ogromno drugih informacij, kar pogosto presega možnosti povprečnega pravno izobraženega posameznika. Človeški dejavnik, kot je pomanjkljivo strokovno znanje, človeška utrujenost, preobremenjenost, časovni pritisk in stres so zelo prisotni pri pravniškem delu«.
Ja vse to drži, je pa potrebno poudariti, da je poklic pravnika, sodnika, notarja najprej poslanstvo šele na to je to ekonomska kategorija. Če pa poklic pravnika, sodnika, notarja gledamo samo skozi oči denarja se to poslanstvo izgubi, izgubi se občutek za pravičnost, za etiko, za moralo, ni več empatije do sočloveka, mali človek ostane sam med volkovi.
Verjetno občutek nemoči, obup, popolna apatičnost, prevladuje pri večine izbrisanih podjetnikov – družbenikov, s tem, da so popolnoma odrinjeni na obrobje družbe, nimajo nobene pravne zaščite, nimajo sredstev, da bi plačali drage odvetnike, so osramočeni v svojem bivalnem okolju. Vse to pa potrjuje tudi dejstvo, da se ZOKIPOSR – (Zakon o popravi krivic) iz izbrisanih podjetnikov – družbenikov dobesedno norčuje. Veljavni ZOKIPOSR je bil do temeljev spremenjen z amandmaji, katere so podali predloge tiste skupine, ki imajo še kako velik interes, da se žrtvam zloglasnega ZFPP enkrat za vselej prepreči, da bi dobili kakršnokoli priznanje za vse travme ki so jih preživeli po spornem ZFPP. Kako si lahko drugače razlagamo kot državni teror nad manjšino, saj je majhna skupina visokih uradnikov uspela s prevaro sprejeti ZFPP in ga tudi vseskozi obdržati pri življenju, država pa ji stoji ob strani, kaj naj bi to bilo drugega…
Vsi ki vodijo državo Slovenjo – najvišji predstavniki so voljeni s strani državljank in državljanov RS, vsi so bili polni obljub pred volitvami, ko pa prevzamejo svoje mandate za kar so se potegovali praviloma pozabijo, da se samo prvi med enakimi. Vsakokratna oblast pred volitvami nam je obljubljala, da bodo to rešili in nam dajali prav, ja res se vam je zgodila krivica. Po volitvah pa???. Zakaj si izvoljeni predstavniki ljudstva ne zavedajo, da so del vseh državljanov, da samo opravljajo naloge v imenu državljank in državljanov RS, da se jim izboljšajo pogoji življenja, da so ljudje bolj sproščeni. Res nerazumljivo, kako si ti izvoljeni predstavniki prilastijo vse pravice, kot da smo naenkrat njihova lastnina, kot da smo objekti in ne subjekti.
Po Oktobru 2024, ko smo prejeli zapisnike iz arhiva Vlade RS, o obravnavi predloga Zakona o finančnem poslovanju podjetij, na kratko ponovimo ;
Dne 13.05.-1999 je MF – Ministrstvo za finance na vlado RS poslalo predlog ZFPP – Zakon o finančnem poslovanju podjetij. Predlog v svojem 27. čl. nima 4. in 5. točke.
Dne 17/5.-1999, vladna služba za zakonodajo odgovarja MF s pripombami na ZFPP, celoten tekst je še vedno brez 4. in 5. točke 27. čl.
Dne 27/5. – 1999 je seja Vlade RS, na kateri je na dnevnem redu tudi predlog ZFPP, vlada obravnava gradivo in sprejme sklep, da se predlog pošlje v DZ v sprejem. Iz zapisnika seje Vlade je razvidno, da predlog ZFPP ne vsebuje 4. in 5. točke dnevnega reda.
Dne 28.5. – 1999 je predlog ZFPP poslan v DZ v sprejem, v predlogu pa se čudežno pojavita dve sporni točki 4. in 5. točka 27. čl., Točki, ki sta določali prenos obveznosti iz pravne osebe na fizično in to za več kot 10 let nazaj in t.i. fikcijo, da smo pred notarjem podpisali izjavo, da odgovarjamo z svojim premoženjem za obveznosti izbrisanih družb.
O vsebini zapisnikov iz arhiva vlade RS in kopijami smo obvestili tako KPK kot Vrhovno državno tožilstvo.
Zanimivo je, da je KPK zadevo že obravnavalo in ugotovilo, da je zadeva predaleč nazaj in da se ne da nič narediti.
KPK smo leta 2018 tudi obvestili o konfliktu interesov, ko je bil kot nadomestni sodnik v primeru Lekić proti RS na ESČP, imenovan g. Boštjan Zalar – brat Aleša Zalarja enega od avtorja spornega zakona, ja tudi tedaj je KPK reklo, da ni zaznalo nobenih konfliktov interesov. Kamorkoli smo se obrnili smo imeli občutek, da so vsi »neodvisni« organi tesno povezani in dogovorjeni, za malega človeka praviloma ugotovijo, da se nič ne da, da niso pristojni, da je zastaralo.
Odgovora Vrhovnega državnega tožilstva še nimamo???
Pred kratkim smo na TV spremljali Britansko nadaljevanko »Mr. Baets proti pošti, prirejena po resničnih dogodkih. Ocena pričevalcev in britanske strokovne javnosti je enoglasno, da je ta prikaz eno največjih sodnih zmot v Britanski pravni zgodovini, v katero so bili po krivici vpleteni številni najemniki poštnih poslovalnic. Med letom 1999 in 2015 je pošta okrivila 3500 najemnikov, 700 jih je bilo spoznanih za krive, 236 jih je moralo v zapor, več jih je naredilo samomor. Ta zgodba je predvsem zanimiva, ker ima ogromno vzporednic z našo zgodbo. Pravosodje je vedno na strani kapitala, nikoli ni zaščiten posameznik, posameznik ne pomeni nič. V arhivu posedujemo tudi omenjeno sodbo – judikat Londonskega sodišča s katero so po 20 letih oškodovanci dosegli vsaj delno priznanje, če koga zanima mu jo pošljem.
Ja boste rekli še eno pisanje, kakorkoli že je, na deset tisoče strani je bilo napisano o tej problematiki, nič koliko krat je zadevo obravnavalo Ustavno sodišče, en primer je obravnavalo tudi ESČP Lekić proti RS, Na ESČP je bilo več kot 30 tožb) kot najbolj neprimeren primer, konec leta 2021 je bil sprejet ZOKIPOSR, kateri naj bi vsaj delno popravil škodo tisočem izbrisanih podjetnikov, pa smo ponovno na začetku. Država z svojo nesluteno močjo dobesedno zlorablja to svojo moč in si permanentno prizadeva, da so izbrisani podjetniki primerno kaznovani. Včasih imamo občutek, kot, da je dobesedno vse podrejeno kapitalu, da posameznik ne pomeni nič razen pred volitvami.
Vse pogosteje se nam postavljajo vprašanja;
Ker smo CINIP – Civilna iniciativa in se že dve leti trudimo, da bi se skupaj z predsednico RS pogovorili kako naprej, kot vrhunska pravnica gotovo ima profesionalni predlog, da ne govorimo o avtoriteti položaja – moralni avtoriteti, ne predsednica ga. Nataša Pirc Musar za nas nima časa.
Zakaj se vsi akterji ki so v procesu varovanja človekovih pravic ne potrudijo za obe strani enakopravno tako za oškodovance kot za državo, saj smo vendar enakopravni, ne vsi akterji iščejo samo možnosti kako obdržati status q, da ja ne bi bila politika užaljena.
Takoj po sprejemu ZOKIPOSR smo predlagali da se pripravi novela ki naj bi vsaj delno omogočila popravo krivic. Takoj v začetki leta 2022 je bila pripravljenost odločevalcev dokaj velika, MGTŠ je celo sklical sestanek kjer je bilo rečeno, da je vse jasno in da je potrebno to narediti, sprejeti novela zakona in pika. Dalj od tega do danes nismo prišli. MGTŠ pravi da ni pristojen, MF prav tako ne, MP se tudi brani, podobne odgovore je dobil tudi ZVČP. Čas pa beži, izbrisanih podjetnikov je vse manj, velika večina jih je obupala, oblastniki pa se požvižgajo na vse naše prošnje, na vse predloge, na vse dokaze in argumente.
Kako se lahko država razvija, če se na eni strani spodbuja razvoj gospodarstva, na drugi pa ga z vso grobostjo uničuje, eden od temeljev gospodarskega razvoja je absolutna predvidljivost, ne da se zakonodaja venomer spreminja za naprej, sploh pa je nezaslišano, da se nek predpis uzakoni za nazaj – več kot 10 let.